Nominera till årets hållbarhetspris

Mån 21 aug 2023 08:50

Nu är det hög tid att nominera din favoritkandidat till årets hållbarhetspris. Kvalificerade att få utmärkelsen är studenter på grund- och avancerad nivå. Såväl studenter som medarbetare får nominera, men gör det innan den 31 augusti.

hållbarhet

Förra årets hållbarhetspris gick till Moa Larsson och Hanna Wickman för deras examensarbete om begreppet hållbar utveckling i förskolan, och nu det dags för nya arbeten kring hållbarhet att uppmärksammas.

Medarbetare och studenter vid Mittuniversitetet kan nominera kandidater till priset, och det är även tillåtet att nominera sig själv. Bedömningsunderlag är godkänt självständigt arbete på grund- eller avancerad nivå vid Mittuniversitetet som omfattar minst 7,5 hp. Arbetet ska ha genomförts under det läsår som nomineringen gäller.

Nomineringar kan göras till och med 31 augusti 2023 via ett webbformulär på Mittuniversitetets webbplats.

Här kan du läsa mer om priset och bedömningskriterierna

Sidan uppdaterades 2023-08-21