Anna Olofsson blir ny prorektor

Ons 27 sep 2023 16:13

Universitetsstyrelsen har utsett Anna Olofsson till ny prorektor och rektors ställföreträdare. Uppdraget träder i kraft vid årsskiftet.

Anna Olofsson, prorektor

– Det känns både ansvarsfullt och roligt att få det här uppdraget, en utmaning helt enkelt och utmaningar är roliga, säger Anna Olofsson, professor i sociologi och i dag dekan vid fakulteten för humanvetenskap, HUV.

– Fokus kommer att ligga på forskningsfrågor och det är något som jag tycker om att arbeta med. Det finns så mycket bra forskning vid Miun att lyfta det och att arbeta med forskningsfinansiering och forskningens förutsättning är en viktig fråga för mig.

Vad var det med det här uppdraget som främst lockade dig?

– Att få arbeta med hela universitetet och alla de möjligheter och utmaningar som finns.

Beslutet att utse prorektor fattas av universitetsstyrelsen med hjälp av en hörandegrupp.

Mer om beslutsprocessen

Sidan uppdaterades 2023-09-29