Jussara Reis‑Andersson försvarade framgångsrikt sin avhandling

Fre 23 feb 2024 18:33

Den 23 februari försvarade Jussara Reis-Andersson framgångsrikt sin doktorsavhandling “Leadership in digitalisation: A practice-oriented approach for expanding access and application of digital technologies in K–12 education”, i Fälldinsalen på Campus Sundsvall.

En man utan hår och med glasögon står bredvid en kvinna med långt svart hår
Huvudhandledare Jimmy Jaldemark tillsammans med Jussara Reis-Andersson.

Disputationen, som var välbesökt, hölls både på plats på campus i Sundsvall såväl som digitalt via Zoom. Huvudhandledare var Jimmy Jaldemark, docent i pedagogik vid Mittuniversitetet, och opponent var Mona Lundin, Professor vid Göteborgs universitet.

Om avhandlingen

Avhandlingen utforskar digitaliseringsprocessen inom skolväsendet genom att belysa den från ett ledarskapsperspektiv. Den lägger vikt vid ledarskapets roll för att främja implementeringen av digital teknik i skolmiljön, vilket inkluderar både en administrativ aspekt där skolledare hanterar resursallokering och infrastrukturförändringar, samt en pedagogisk aspekt där ledarskapet syftar till att integrera digital teknik för att förbättra undervisningen och lärandet.

Läs, eller ladda ned, hela avhandlingen här

Sidan uppdaterades 2024-02-23