Ledarutveckling med fokus på genus, mångfald och makt

Mån 08 apr 2024 14:25

Det finns fortfarande några platser kvar till årets upplaga av utbildningen, så ta chansen om du har möjlighet. Anmäl dig till ledarutvecklingsprogrammet senast fredag 12 april! Utbildningen tar en bred ansats kring genus, mångfald och makt samt lednings-, ledar- och verksamhetsutveckling.

Åtta händer som håller i nästa handled så det bildas en trygg ring.

Mittuniversitetet fortsätter arbetet för en ökad medvetenhet kring genus, lika villkor samt normer och värderingar och dess betydelse för att långsiktigt bygga en kultur som utvecklar såväl individer som Mittuniversitetet som helhet. Därför bjuder vi in till en ny omgång av vårt ledarutvecklingsprogram.

Utbildningen vänder sig till samtliga chefer, forskningsledare, eller andra som har ett arbetsledande uppdrag (t.ex. enhetschefer, gruppledare, studierektorer, programansvariga).

Utbildningen ska öka deltagarnas kunskap kring hur mångfald, makt och genus kan påverka verksamheten såväl positivt som negativt samt ges verktyg som går att använda praktiskt i det egna utvecklingsarbetet. Centrala teman är normer, makt och organisatoriska förutsättningar inom det akademiska fältet.

Den omfattar totalt sex kursdagar i form av tre 2-dagarsinternat. Första träffen sker den 13-14 maj 2024, andra träffen sker 30/9 – 1/10 2024 och den avslutande träffen sker i slutet av 2024. Utbildningen anordnas av Forum för Genusvetenskap vid Mittuniversitetet och leds av Angelika Sjöstedt, Sara Nyhlén och Lasse Reinikainen. Vid varje träff deltar även gästföreläsare med olika spetskompetens.

Anmälan görs efter förankring hos närmaste chef. Sista anmälningsdag är 2024-04-12.

Anmälan sker via e-post till Lasse Reinikainen (samordnare): lasse.reinikainen@miun.se

Mer om utbildningen

Sidan uppdaterades 2024-04-08