Banquet

Avslutningen för avgående studenter närmar sig

Tor 25 apr 2024 16:57

Den centrala avslutningen den 31 maj närmar sig för de studenter som avslutar sina studier vid Mittuniversitetet vårterminen 2024. Vi fortsätter med tidigare års koncept där vi från universitetet tackar studenterna och skickar med dem en härlig och positiv känsla i form av tal och musik på våra campus.

Inbjudna till den centrala avslutningen är alla avgångsstudenter som avslutar en utbildning på Mittuniversitetet vårterminen 2024. Avslutningen är enbart för studenter och det finns inte möjlighet att ta med sig anhöriga på grund av utrymmesskäl då vi håller till i lokaler på campus som har begränsat antal platser.

Plats, tid och program

Dag: fredagen den 31 maj
Tid: Kl. 10.00 ca 11.00
Plats: Sundsvall: Grönborg, Östersund: ljushallen (mingel från 9.30) och sedan F214 kl. 10.
Livesändning till distansstudenter: sker från Östersund via zoom /YouTube
Anmälan: Ingen anmälan krävs till den gemensamma avslutningen

Studenterna kommer att få information om den centrala avslutningen via studentwebben, schema, våra sociala kanaler samt via programansvariga som får information via mejl att vidareförmedla i egna kanaler. I nyheten finns PowerPoints bifogade för att visa studenter vid lämpligt tillfälle.

Se program för den centrala avslutningen

Information till dig som arrangerar en egen programavslutning i samband med de centrala

Flera program arrangerar i anslutning till den centrala avslutningen även egna avtackningar av sina studenter. Det kan exempelvis handla om att träffas tillsammans och fika, lärare som håller tal, vissa program delar även ut stipendier. När du vet datum för er programavslutning, lägg in den i schemat och be gärna kursansvarig kommunicera detta i Moodle så att era avgångsstudenter i god tid får kännedom om lokal och tid.

Alumnipins och tackbrev

Om programmen vill dela ut alumnpins kan dessa beställas av kommunikationsavdelningen genom att skicka ett mejl till Maria Runering: maria.runering@miun.se Beställ innan den fredag 10 maj!

Om programmet vill dela ut tackbrev till studenterna finns mall bifogad i nyheten. För att vaktmästeriet ska ha möjlighet att leverera dem till programmen i tid, är sista beställningsdag den 10 maj. Vaktmästeriet behöver då en lista på alla programstudenter i excelformat från dig. Beställning av tryckta tackbrev görs via Serviceportalen och tryckeritjänster. Döp din beställning till ”Tackbrev”. Bifoga lista på alla programstudenter i excelformat samt mallen för tackbrev i din beställning.

Bilagor

PowerPoint om avslutningen (Sundsvall och Östersund. svenska och engelska)

Tackbrev svenska

Tackbrev engelska

Serviceportalen

Bilder från avslutningen 2022

Rektor Anders Fällström håller tal.

av

Rektor Anders Fällström håller tal.

Sven Olofsson håller lärarens tal på avslutningen för avgående studenter 3 juni 2022.

Musik av gruppen Yrväder

Musik av gruppen Yrväder

Avslutningen på Grönborg 2022.

av

Avslutningen på Grönborg 2022.

Kontakt för de centrala avslutningarna

Sidan uppdaterades 2024-04-25