Campusresor
Resor med tåg mellan campusorterna bokas hos resebyrån. Du kan kontakta dem via telefon, e-post eller boka din resa via självbokningssystemet Cytric.
Resor från hemmet till arbetet och tvärtom innefattas inte i definitionen campusresor och bekostas inte av universitetet.
Kostnaden för dina campusresor hanteras centralt och finansieras via den årliga overheadprocenten.
Enligt Regelverket för tjänsteresor och möten i tjänsten dnr MIUN 2020/2760 framgår att för studenter gäller att om kurs på C‐ eller D‐nivå inte ges på samma ort som kurs på A‐ och B‐nivå får studenter kostnadsfri resa till annan campusort. Övriga resor för studenter bekostas av fakultet/institution. Studenter/doktorander får åka till reducerat pris mot uppvisande av giltig studentlegitimation.
-
Varför slutar DinTur med resekorten som MIUN använder?
DinTur inför ett nytt system för biljettering. Detta innebär att de nuvarande korten kommer att tas bort. MIUN kan inte använda detta nya system eftersom tåg inte går att boka.
-
Hur gör jag när jag ska åka mellan MIUN´s campusorter?
Du bokar din biljett hos resebyrån. I samband med denna bokning kan du också boka övernattning på hotell. Du kontaktar resebyrån som vanligt, via telefon, e-post eller självbokningssystem.
Bokningen kan göras strax före avgång och biljett skickas omgående till din e-post (går iväg per automatik från bokningssystemet).
-
Vem betalar för campusresor med tåg?
Här blir det ingen förändring. Alla campusresor med tåg bekostas centralt. Ekonomiavdelningen konterar resorna mellan campusorterna.
-
Vad är definitionen av campusresor?
Definitionen av campusresor är att det avser tjänsteresor för universitetets personal inom Västernorrlands och Jämtlands län.
-
Åker du buss mellan campusorterna?
Tills vidare måste du göra ett utlägg i Primula.
-
Vilka tåg kan användas för campusresor?
Du kan boka de tåg som finns bokningsbara via resebyrå. Du når personlig service (tfn eller e-post) under kontorstid eller direkt via självbokningssystemet Cytric.
-
Hur nära avresan kan jag boka min biljett?
Du kan boka samt avboka återbetalningsbara biljetter innan avgång. Det gör du i appen, skickar e-post eller ringer till resebyrån. Kontaktuppgifter till resebyråns personliga service finns på miun.se/resor
-
Hur visar jag biljetten på tåget?
Din bokade biljett kommer till dig via e-post och du kan visa upp den i din mobil, om konduktör önskar. Du behöver inte skriva ut den.
-
Hur gör jag när jag behöver göra en ombokning?
När du bokar din biljett kan du välja mellan:
1. återbetalningsbara biljetter
2. icke återbetalningsbiljetterOmbokningsbara biljetter går inte längre att boka.
-
Hur gör jag om jag måste ändra ankomst- eller avbokningstid?
Om du under din tjänsteresa måste ändra ankomst- eller avgångstid, måste du innan avresan avboka den bokade återbetalningsbara biljetten. Därefter kan du återigen boka en ny biljett.
Avbokning sker genom att du innan avresan kontaktar Lingmerths via personlig service (telefon eller e-post) och anger bokningsnumret. För att den ska krediteras så måste biljetten vara avbokad innan avgång.
-
App för reseplanering och bokning - Cytric
Du kan använda en app för att se avgångs- och ankomstider samt boka dina biljetter, Cytric mobile app. Denna app är kopplad till självbokningssystemet Cytric. Klicka här för mer information om hur du använder och kommer åt Cytric mobilapp.
-
Kan man hitta biljetten i appen (Cytric) eller måste man öppna e-posten för att visa biljetten?
Man kommer inte åt tågbiljetter i självbokningssystemet, enbart bokningsbekräftelsen. Biljetterna får man skickade till sin mail.
-
Måste man varje gång logga in med pin-kod och lösen när man går in i appen (Cytric)?
Det är bara första gången som man behöver ange pin-koden, lösenord behövs dock anges varje gång (om du inte gör ett aktivt val att web-sidan ska spara lösenordet åt dig).
-
MIUN har avtal med både SJ och Norrtåg
Ibland har följande kommentar uppstått: ’Det är dyrare att åka med Norrtåg än med SJ när jag åker mellan campusorterna’. Förklaringen är att du som tjänsteresenären inte ser rabatten på kvittot från Norrtåg. Rabatten framgår på fakturan som sänds till EKO och finansieras av overhead.
Kontakt
