Gaming4Coding
Gaming4Coding är ett Erasmus-projekt med målsättningen att utveckla ett spel där elever på grund- och gymnasieskolor ska kunna lära sig programmera i Python. Ja, samtidigt som det ska vara ett spel...
Ämnet data‐ och systemvetenskap vid Mittuniversitetet är definierat som kunskapen om information, informationsanvändning och informationsteknologi i såväl mänskliga som tekniska sammanhang. Data‐ och systemvetenskap förenar därför olika perspektiv, inriktningar och forskningstraditioner. Forskarutbildningen vid Mittuniversitetet bygger på områdena Arkiv‐ och informationsvetenskap, Datateknik, Industriell organisation och ekonomi, samt Informatik.
Gaming4Coding är ett Erasmus-projekt med målsättningen att utveckla ett spel där elever på grund- och gymnasieskolor ska kunna lära sig programmera i Python. Ja, samtidigt som det ska vara ett spel...
I det här projektet studerar vi den heterogena befolkningens kunskap, vilja och förutsättningar att kommunicera och hantera större samhällsstörningar såsom naturolyckor, våldsamma incidenter och...
I projektet undersöker vi samband mellan transportsystemet, inklusive alla transportslag och infrastruktur, och regional utveckling med en särskild fokus på tillgänglighet. Det övergripande målet ä...
Det här projektet fokuserar på utmaningarna med 5G-uppkoppling och kommunikation för att fjärrstyra virkeslastare på virkesterminaler. Terminalerna är ofta är avskilt belägna och har en krävande...
Sidan uppdaterades 2023-05-22