Tack och hej då till Olga Milinchuk

Tor 22 jun 2017 14:07

Så här i början av sommaret tar vi farväl av Olga Milinchuk som har varit hos oss på ETOUR på ett sex månader långt forskningsstipendium från Svenska Institutet.

Olga Milinchuk med diplom från Svenska Institutet

Målet med hennes forskning var att lära sig mer om naturbaserad turism och ekoturism som inte allt är utvecklad i hennes hemland Ukraina. Hon vill gärna också lägga till dessa delar till kursplanen i deras egen turismutbildning.

Under sin vistelse här har hon skrivit två artiklar som redan är publicerade och även bidragit med två korta papers till proceedings från två konferenser. Läs mer om detta i intervjun med henne (på engelska).

Sidan uppdaterades 2022-05-16