Öka din forsknings genomslag med visualisering

Fre 14 apr 2023 14:02

Är du forskare och vill använda visualisering för att nå ut med din forskning? Nu kan du få hjälp av den nationella infrastrukturen InfraVis med att visualisera ditt forskningsdata. Infravis samlar kompetens kring visualisering från nio svenska partneruniversitet där ibland Mittuniversitetet.

Kollage med datavisualisering från InfraVis och porträttbild på man
"InfraVis kan hjälpa till att visualisera din forskning" - Prof. Mårten Sjöström, ledare för InfraVis vid Mittuniversitetet.

Bättre visuell kommunikation

InfraVis erbjuder seminarier och dataclinics där du kan ta med ditt eget data och få hjälp av experter att använda visualisering eller göra en visuell analys. Genom att använda bättre visualiseringar kommer dina forskningspublikationer att bli mer tillgängliga och kan ge större genomslag och synlighet.

Vill du lära dig mer om datavisualisering? Då kan du läsa mer på webbsidan What is Data Visualization?”. Om du vill delta i ett seminarium eller en dataclinic kan du anmäla ditt intresse på webbsidan för Infravis.

Kommande events på Mittuniversitetet

InfraVis-experter på Mittuniversitetet besöker nu avdelningar, forskningscentra och forskningsforum för att informera om InfraVis och dess tjänster.

Kommande events inom avancerad visualisering

InfraVis project presentations, April 28, 11.15 – 12.00

Anmäl här

Keynote speech by Tino Ebbers, April 28, 13.15 – 13.45