Hälsoveckor uppmärksammar psykisk hälsa

Mån 09 okt 2023 15:51

På tisdag, den 10 oktober är det världsdagen för psykisk ohälsa – Mental Health Day. Hos oss på Mittuniversitetet innebär det att vi inleder tre temaveckor om psykisk hälsa med massor av aktiviteter för i första hand studenter, men även du som medarbetare kan hänga med.

man och kvinna joggar i naturen

Den internationella dagen vill öka medvetenheten om frågor kopplade till psykisk hälsa i hela världen. På studenthälsan, tillsammans med studentkårerna, uppmärksammar man detta för att bland annat bidra till ökad kunskap och minska stigman och negativa attityder kring psykisk ohälsa. Dagen är också startskottet för tre veckor med fokus på hälsa, där aktiviteter som digitala föreläsningar, tematräffar och en hälsoslinga runt campus kommer att pågå.

Välkommen att delta, och uppmuntra gärna studenterna att delta.

Här hittar du hela programmet

Läs mer om vår forskning om hälsa

Sidan uppdaterades 2023-10-11