Utlysning av allmänna lärosätesmedel (ALP)

Fre 19 jan 2024 10:13

Nu är det möjligt att ansöka om ALP-medel för projekt med fokus på utbildning och utbildningssamverkan.

Utbildning_Infomatik_programvaruteknik

Medlen kan sökas av alla organisatoriska delar inom universitetet; fakulteter, institutioner, centrumbildningar och förvaltningens avdelningar. Det är möjligt att söka medel för ett eller två år.

Skillnad från tidigare år är att du inledningsvis skriver en idébeskrivning och skickar in den via ett digitalt formulär, senast den 9 februari 2024.

Fyll i din idébeskrivning och skicka in

När inskickade idébeskrivningar granskats sker en återkoppling till dig som förslagsställare om idébeskrivningen godkänns, behöver kompletteras eller avslås. Om idébeskrivningen godkänns för fortsatt hantering ombeds du att ta fram en utförlig projektplan.

Mer information och tidplan - Allmänna lärosätesprojektmedel ‑ ALP

Varmt välkommen med din ansökan!

Skapad av Anna Haeggström

Sidan uppdaterades 2024-01-19