Tor 08 jun 2023 07:50

Nu är besluten fattade om vilka som blir prefekter för institutionerna DET, IMD och NDH under de kommande fyra åren.

Campus Sundsvall

Vid årsskiftet genomfördes en organisationsförändring vid fakulteten för naturvetenskap, teknik och medier. Verksamheten är nu uppdelad i fyra institutioner och under första halvåret 2023 har de letts av interimistiska ledningsgrupper på respektive institution. Nya prefekter ska utses från 1 juli 2023.

Nu är besluten fattade om vilka som blir prefekter för respektive institution under de kommande fyra åren, d v s tidsperioden 2023-07-01 – 2027-06-30 för DET, IMD och NDH.

Förslagen till prefekter har tagits fram av beredningsgrupper vid respektive institution. De har förankrat förslagen med medarbetare och LSG vid institutionerna. Dialog har förts med rektor och han har varit med och fattat besluten om prefekterna.

Beslutsunderlag och beslut för institutionen KKI, kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem, kommer inom kort.

Institutionen för data- och elektroteknik / DET

Institutionen har verksamhet vid Campus Sundsvall. Vid institutionen bedrivs utbildning och forskning inom ämnena datateknik, elektronik, elektroteknik och ljudproduktion.

Ämnen: elektronik, datateknik, elektroteknik och ljudproduktion

Prefekt: Patrik Österberg

Webbplats: www.miun.se/det

Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik / IMD

Institutionen har verksamhet vid Campus Sundsvall och Campus Östersund. Vid institutionen bedrivs forskning och utbildning inom ämnena fysik, kemiteknik, maskinteknik, matematik, teknisk design, teknisk fysik och ämnesdidaktik i matematik och naturvetenskap.

Ämnen: elektronik (fysikalisk), fysik, kemi (fysikalisk), kemiteknik, maskinteknik, maskinteknik med inriktning sportteknologi och additiv tillverkning, matematik, teknisk design, teknisk fysik, ämnesdidaktik i matematik och naturvetenskap

Prefekt: Claes Mattsson

Webbplats: www.miun.se/imd

Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling / NDH

Institutionen har verksamhet på Campus Östersund och Campus Sundsvall, där det bedrivs utbildning och forskning inom institutionens ämnen med fokus på hållbar utveckling.

Ämnen: arbetsvetenskap, biologi, byggnadsteknik, ekoteknik och miljövetenskap, energiteknik, fotografi, grafisk design, industridesign, kemi, miljöteknik och miljövetenskap

Prefekt: Madelen Olofsson

Webbplats: www.miun.se/ndh