Turismvetenskap GR (B), Destinationsutveckling och strategisk management, 7,5 hp

Kursen ger dig fördjupade kunskaper om destinationsutveckling och dess utmaningar med fokus på resiliens och hållbarhet. Vad driver framgångsrika destinationer och turistföretag? Vilka kritiska faktorer påverkar utbud och efterfrågan utifrån företagets, destinationens och samhällets perspektiv? Kursen inkluderar frågor om förändringar i omvärlden och sättet att arbeta med marknadsföring och management där destinationer är både kommersiella varumärken, politiska och sociala fenomen.


  • Start: Vårtermin 2025, period 2
  • Studieperiod: Vecka 14 - 23
  • Undervisningsspråk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-L4080
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
Anmälan:
Sista anmälningsdag var 15 oktober 2024 Du kan göra en sen anmälan via antagning.se Du kan ändra din ansökan till och med 15 oktober
  • Start: Vårtermin 2026, period 1
  • Studieperiod: Vecka 14 - 23
  • Undervisningsspråk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-L4904
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
Anmälan:
Anmälan öppnar 15/9
Lägg till i din kalender Se kursplanen Litteraturlista

Undervisningens upplägg

Undervisningen är helt nätbaserad. Tillgång till dator krävs för fullgörande av de i kursen ingående uppgifterna. Tillgång till headset (eller mikrofon) och webbkamera krävs. Kursen kan ha online-träff/-träffar via webbaserat seminarium.

Behörighet

Sammanlagt minst 22,5 hp från något eller några av följande ämnen: Turismvetenskap, Turism- och fritidsvetenskap, Företagsekonomi, Industriell ekonomi och organisation, Kultur- och samhällsgeografi, Kulturgeografi, Miljövetenskap, Samhällsplanering, Servicemanagement.

Urval

Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.

Kontakt

Frågor om programmet

Andra intressanta kurser

Sidan uppdaterades 2023-12-20