Efter succén: Digitala workshopen om konsten att bli bäst på att bli bättre är tillbaka

Ons 04 maj 2022 10:48

Succé första gången – vi kör ett tillfälle till! Kvalitetsteknik bjuder in till en digital workshop med fokus på att förbättra förbättringsarbetet.

Ett kollage av urklippta bilder och bokstäver

Under en och en halv timme får du lyssna på föreläsning och prova på digitala verktyg, metoder och arbetssätt som kan hjälpa dig och din arbetsgrupp att skapa och utveckla ett systematiskt förbättringsarbete. Under workshopen får du även möjlighet att utvidga ditt nätverk av kvalitetsintresserade personer.

När: måndagen den 13 juni kl 15:00-16:30.

För vem: Ledare och medarbetare i alla typer av organisationer med intresse för förbättringsarbete.

Vad: Föreläsning om systematiskt förbättringsarbete varvas med övningar i det digitala verktyget Mural.

Medverkande: Från Kvalitetsteknik medverkar Christer Hedlund, Petter Stenmark och Louise Östberg.

Var: Du får en länk till Zoom när du anmält dig till workshopen.

Passar inte datumet? Är ni några stycken på din arbetsplats som vill träffa oss på kvalitetsteknik? Hör av dig så hittar vi ett datum som passar er!

Vad är ständiga förbättringar?

Ständiga förbättringar är ett begrepp som ofta används, men som sällan speglar arbetssätt som är särskilt systematiska. Inte heller är det så att förbättringarna görs så att alla intressenter vinner på förbättringen. Att öka förmågan till ständig förbättring är mycket eftersträvansvärt för de flesta organisationer och det kan endast ske med en systematisk utveckling av denna förmåga. Ständiga förbättringar kan inte beordras fram utan måste förklaras, förstås, tränas med tillämpning och efterfrågas över tid.

Anmäl dig senast 9 juni här:

Louise Östberg

Universitets-/Högskoleadjunkt |Assistant lecturer