Utbildningsvetenskapliga studier
Utbildningsvetenskapliga studier är en rapportserie som publicerar vetenskapliga texter inom de utbildningsvetenskapliga, pedagogiska och didaktiska fälten.
Utbildningsvetenskapliga studier är en rapportserie som publicerar vetenskapliga texter inom de utbildningsvetenskapliga, pedagogiska och didaktiska fälten. Rapportserien vänder sig till forskare, lärare, studenter och andra verksamma inom utbildningsområdet.
Redaktionsrådet välkomnar vetenskapliga texter av olika karaktär, som essäer, artiklar, studentuppsatser på avancerad nivå eller rapporter från olika samverkans- och utvecklingsprojekt i skola och annan utbildningsverksamhet. Finns idéer och önskemål om temanummer med fler texter samlat kontakta redaktionsrådet.
Samtliga bidrag genomgår ett granskningsförfarande av minst en forskare inom relevant område Peer-Review-förfarande. Redaktionsrådet beslutar om publicering och författare ansvarar själv för innehållet i texten.
För inlämning av manus finns tre deadlines på årsbasis:
- 30 september
- 31 januari
- 15 maj
Kontakt



