Rapportering i Primula
Primula är det system där din lön beräknas. I ett webbgränssnitt registrerar du olika händelser så som sjuk, semester och andra ledigheter men även tjänsteresor och utlägg. Du hittar Primula under Verktyg på medarbetarportalen.
På denna sida hittar du vägledning till hur du rapporterar olika händelser i Primula.
För att garantera rätt utbetalning av lön och ersättningar behöver HR-avdelningen ha kompletta underlag tillhanda senast den 1:a varje månad.
I Primula registrerar du frånvaro, ersättningar, resor och utlägg. Dessa ärenden ska vara korrekt registrerade och kompletta senast den 1:a varje månad. Tänk på att även de fysiska underlagen till ett ärende såsom kvitton måste vara HR-avdelningen tillhanda senast den 1:a varje månad.
Du kan med fördel registrera ärenden och lämna in underlag löpande under månaden.
Har du frågor gällande din lönespecifikation eller rapportering av ärende i Primula kontaktar du Statens servicecenter, antingen via ett ärende i Statens servicecenters portal, https://portalen.statenssc.se/, eller deras telefonsupport, 0771-456 000.
Kontakt
