Primula är det system där din lön beräknas. I ett webbgränssnitt registrerar du olika händelser så som sjuk, semester och andra ledigheter men även tjänsteresor och utlägg. Du hittar Primula under Verktyg på medarbetarportalen.
På denna sida hittar du vägledning till hur du rapporterar olika händelser i Primula.
För att garantera rätt utbetalning av lön och ersättningar behöver HR-avdelningen ha kompletta underlag tillhanda senast den 1:a varje månad.
Tänk på att vara proaktiv och registrera din sjukfrånvaro i direkt samband med att den har uppstått. En planerad ledighet är bra att registrera så snart som möjligt.
Ersättningar, resor och utlägg kan du med fördel registrera löpande. Ärenden som är korrekt registrerade och kompletta senast den 1:a varje månad garanteras utbetalning på kommande lön.
Har du frågor gällande din lönespecifikation eller rapportering av ärende i Primula kontaktar du Statens servicecenter, antingen via ett ärende i Statens servicecenters portal, https://portalen.statenssc.se/, eller deras telefonsupport, 0771-456 000.