Fabian Gunnars

Universitetsadjunkt|Lecturer

Del av mittuniversitetets forskningsgrupp Higher Education and E-Learning (HEEL), en forskningsgrupp med basen inom ämnena pedagogik (UTV) och informatik (DSV). I skärningspunkten mellan kompetens från dessa två ämnen finns det teknikstödda lärandet (TEL) och digitalisering av utbildningsväsendet, det forskningsfält som gruppen arbetar med. Tvärvetenskapliga samarbeten mellan forskare från olika ämnen är därför naturligt för de forskare som intresserar sig för frågor relaterade till detta fält. Ambitionen är att bredda gruppens ämnesmässiga bas vid Mittuniversitetet.

Del av GRADEresearch, ett forskarskolekonsortium bestående av nio svenska lärosäten som tillhandahåller en gemensam forskarutbildningsmiljö inriktad mot att förstå hur utbildning påverkas av samhällets pågående digitalisering.

Undervisning

Undervisar i flera av beteendevetarprogrammets kurser, bland annat i teknikstött lärande i arbetslivet, och introduktion av kvantitativa metoder med statistisk analys.

Extra kontaktinformation

 

Publikationer

Artiklar i tidskrifter

Gunnars, F. (2024). Smartbands and Behavioural Interventions in the Classroom : Multimodal Learning Analytics Stress-Level Visualisations for Primary Education Teachers. International journal of disability, development and education,    

Gunnars, F. (2021). A large-scale systematic review relating behaviorism to research of digital technology in primary education. Computers and Education Open, vol. 2    

Artiklar, forskningsöversikter

Gunnars, F. (2024). A Systematic Review of Special Educational Interventions for Student Attention : Executive Function and Digital Technology in Primary School. Journal of Special Education Technology, vol. 39: 2, ss. 264-276.  

Doktorsavhandlingar

Gunnars, F. (2024). Smartbands, artificial intelligence, and special educational needs: Multifarious behaviorist design for primary education. Diss. (Sammanläggning) Sundsvall : Mid Sweden University, 2024 (Mid Sweden University doctoral thesis : 409)  

Konferensbidrag

Reis-Andersson, J. & Gunnars, F. (2024). Networked Leadership Roles for School Leaders' Work with Schools' Digitalization : A Comparative Investigation. I Proceedings of the Fourteenth International Conference on Networked Learning 2024. Aalborg : . S. 1--4.  

Gunnars, F. (2022). Analyzing Special Needs Support through Networks and Learning Analytics in Primary Education. I Networked Learning 2022 : Proceedings for the Thirteenth International Conference on Networked Learning (NLC2022). Sundsvall : . S. 331--334.    

Gunnars, F. , Palmquist, A. & Sundgren, M. (2021). Adult education teacher’s perception of gamification implemented in distance education. I Proceedings of ICERI2021 Conference. Barceló Sevilla Renacimiento, Sevilla, Spanien : . S. 3049--3056.  

Palmquist, A. , Gunnars, F. , Njå, M. , Gkini, C. , Breien, F. & Jedel, I. (2021). Gamified learning analytics : An initial outline of design concept synergies from two fields. I Proceedings of the Nordic Learning Analytics (Summer) Institute (NLASI 2021). Stockholm, Sweden, August 23, 2021.. Stockholm, Sweden, 2021. : (CEUR)    

Gunnars, F. (2020). Exploring Behaviorism : A Networked (Re)integration. I NETWORKED LEARNING 2020 : PROCEEDINGS FOR THE TWELFTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON NETWORKED LEARNING. Kolding, Denmark : . S. 312--318.    

Sidan uppdaterades 2024-10-04