Lärosätesövergripande AI-projekt
I år startades för första gången en lärosätesövergripande projektgrupp dit individuella deltagare fick anmäla intresse för att arbeta med utveckling kring generativ AI i högre utbildning.
Här kan du se alla utvecklingsarbeten, både pågående men även avslutade.
I år startades för första gången en lärosätesövergripande projektgrupp dit individuella deltagare fick anmäla intresse för att arbeta med utveckling kring generativ AI i högre utbildning.
Detta projekt syftar till att kartlägga, utveckla och samordna ett tekniskt och pedagogiskt utbildningsstöd, som gynnar både medarbetare på institutionen och alla studenter på vägen mot ett livslån...
Projektet syftar till att utnyttja teknik för att effektivisera formativa bedömningsmetoder inom högre utbildning, med särskilt fokus på att hantera stora studentgrupper.
Projektet syftar till att utvärdera den påverkan generativ AI har på högre utbildning med fokus på plagiering, uppgifter och examinationer.
Höstterminen 24 kommer det Idrottsvetenskapliga programmet (grundnivå) att börja ges på distans med campusträffar. Syftet med projektet är att utveckla undervisning och läraktiviteter som passar.
Arbetet syftar till att utveckla fristående kvalitativa lärobjekt i matematik.
Ett intimt vetenskapligt samtal? I utvecklingsprojektet ”Podcast som pedagogisk förstärkning och examinationsform” utforskas podcastmediets pedagogiska möjligheter i två spår: podcasten som...
Utvecklingarbetet har som syfte att starta ett pedagogiskt råd med fokus på aktivt lärande och digitala portfolios.
Projektet ska utveckla ett antal laborationer som kan genomföras digitalt på distans.
Projektet fokuserar på de behov som uppstår vid planering och genomförande av synkron hybridundervisning samt på utvecklingen av en fungerande modell för synkron hybridundervisning som kan tillämpa...
Arbetet syftar till att öka studentinteraktionen på fristående distanskurser inom psykologi.
Gruppen bakom projektet avser utveckla ett lärspel för studenter som påbörjar sin första kurs i programmering och hoppas förbättra både genomströmning och måluppfyllelse på programmeringskurserna.
Projektet syftar till att utveckla magisterutbildningen mot mer social och kognitiv närvaro genom att hitta ett digitalt verktyg för portfolio som kan användas i kursplattformen.
Projektet behandlar podcasts som undervisningsform i en fristående kurs inom pedagogik.
Projektet vill hjälpa distans- och campusstudenter att skapa en klassgemenskap med både campus- och distansstudenter.
Projektet Immersiv simulering: en resurs för ämnesmässig didaktik avser att utveckla läraktiviteter i RCR Simulation Lab för att använda immersiv simulering i socionomutbildningen och andra...
Projektet "Histo-tree: att spela sig igenom historiens förgreningar" avser undersöka möjligheterna att använda GBL (Game-based learning, spelbaserat lärande) i undervisningen i historia vid Miun.
Sidan uppdaterades 2023-10-27