Spännande föreläsningar under Akademisk högtid

Fre 30 sep 2022 09:54

Det drar ihop sig till Akademisk högtid och med det även en rad spännande föreläsningar att ta del av. Så är du nyfiken på att höra mer om hur man löser gamla mordgåtor, gör bilderböcker eller hur film och litteratur påverkar vårt resande, skriv in den 6:e oktober i din kalender.

Hedersdoktorer 2022 kollage

Under Akademisk högtid i Sundsvall den 6-7 oktober kommer våra fem nya hedersdoktorer och två professorer att hålla sina installationsföreläsningar. Passa på att lyssna till dem, på plats eller digitalt, för det kommer att bli en hel del intressanta och inspirerande ämnen som behandlas. Föreläsningarna är öppna för alla och äger rum den 6:e oktober.

Eller vad sägs om att lyssna till Peter Sjölund, som genom DNA-släktforskning bidrog till att ett av Sveriges mest uppmärksammade mord uppklarades, dubbelmordet i Linköping. Eller för den delen den älskade bilderboksillustratören och författaren Pija Lindenbaum som ska berätta om hur hon sätter sig in i barnets värld.

Hela listan på föreläsare hittar du här

Se även Mittuniversitetets kalendarium

Sidan uppdaterades 2022-09-30